HR-strateg på installationskoncern prisas

Publicerad 30 sep 2016, 10:06

Christine Nilsson, HR-strateg för en stor svensk installationskoncern, belönas med titeln ”Årets employer branding manager” av Universum.

Bravidakoncernens HR-strateg Christine Nilsson driver arbetet med ”employer brand”, hur företaget uppfattas som arbetsgivare av potentiella, nuvarande och tidigare anställda, Det har nu resulterat i utmärkelsen ”Årets employer branding manager”.

– Det känns jätteroligt. Jag är stolt över de framsteg vi gjort inom området på Bravida. Vi har tagit stora kliv framåt i Employer Branding-frågor de senaste åren och vi har skapat ett bra samarbete mellan HR i hela koncernen och vår kommunikationsavdelning. Framförallt har medarbetarnas och ledningsgruppens engagemang varit avgörande, säger Christine Nilsson i ett pressmeddelande.

Utmärkelsen baseras på följande kriterier:

  • personens intresse för och engagemang i ”employer branding-frågor”,
  • hur väl personen bidragit till att ledningsgruppen engageras i frågorna,
  • att företaget kommunicerar sitt “employer brand” på ett innovativt och trovärdigt sätt,
  • att företagets “employer branding-aktiviteter” lett till resultat i bland annat Universums mätningar.

Bravida mottog priset tillsammans med Ericsson. Övriga nominerade till utmärkelsen var representanter från Tetra Pak, Svenska Kraftnät, Siemens, Folksam, Tieto och JM.