19 Mar 2014
Fjärde året för gymnasieingenjörer permanentas
Den försöksverksamhet med ett fjärde studieår på gymnasieskolans teknikprogram som har pågått sedan hösten 2011 föreslås nu bli permanent. För 20 år sedan lades den fyraåriga tekniska gymnasieutbildningen ner. Tanken var då att högskoleingenjörer skulle täcka industrins behov av tekniker på mellannivå, men det har inte blivit så, enligt ett pressmeddelande från regeringen.