Logga in

Rullande utställning till Sverige

Publicerad
31 mar 2015, 15:38

Grohe gör sitt utställningsmaterial från ISH-mässan mobilt för att marknadsföra företagets lojalitetsprogram som riktar sig till professionella installatörer. Det är fyra lastbilar som trafikerar Europa och en av dem kommer till Sverige, skriver Grohe i ett pressmeddelande.

Meningen är att de mobila utställningarna i ”Work Smarter Tour 2015” ska visa Grohes nyheter från årets ISH-mässa i Frankfurt. Lastbilarna har el och vatten, så det går att testa produkterna som de fungerar i verkligheten.

Där finns sanitetssystem och ”behind-the-wall”-teknologi, specialblandare, säkerhetsteknologi och andra produkter för kök, bad och hemmaspa. Touchscreen-terminaler, storbildsskärmar, informationstavlor och installerade produkter ska informera besökarna om Grohe Professional.

Turnén Work Smarter kördes genom Europa även förra året. Enligt Grohe besöktes den av omkring 4 000 personer. I år blir det 450 stopp i 17 länder.

Den svenska turnén startar i Malmö den 27 april och avslutas 8 maj i Uppsala.